Financial Controller FSSC

In by Charlotte Langenberg

B&B Finance

B&B Select is een professionele intermediair met focus op aandacht en kennis. Onze specialismen zijn Finance, Logistiek, Management, Staf en Ondersteuning.

Financial controller FSSC – Fulltime – Rotterdam Centrum

In de functie van financial controller bij het Financial Shared Service Centre word je verantwoordelijk voor de administratie en de financiële maandrapportages voor 1 of meerdere Nederlandse entiteiten. Je hebt een gedegen financieel administratieve basis en je vindt het interessant om te weten wat er in de business is gebeurd en dit te bespreken met de business. Je legt je daarnaast niet neer bij zaken die nog niet perfect gaan, maar neemt het initiatief om eventueel samen met anderen verbeteringen te realiseren.

Je zorgt ervoor dat de maandelijkse afsluiting binnen de gestelde deadlines gebeurt en je verzorgt de financiële maandrapportage met het management en de businesscontroller van de betreffende entiteit.

In het jaartraject zorg je ervoor dat alle documentatie voor de externe accountants tijdig beschikbaar is en ben je een volwaardige gesprekspartner voor de externe accountants tijdens de accountantscontrole.

Een aantal van deze taken is nieuw voor de afdeling en je helpt mee om de kwaliteit van het werk van de afdeling naar een hoger niveau te tillen, o.a. door uniformering, verbetering van processen en door overdracht van kennis aan overige teamleden.

Het aanbod

  • Uitdagende functie startend met een jaarcontract (met uitzicht en de bedoeling voor de lange termijn);
  • Bruto maandinkomen €4.500 – €5.000 (o.b.v. 38.75 uur per week);
  • 18,4% individueel keuze budget (inclusief 8% vakantiegeld);
  • Goede pensioenregeling (Aegon Capital). Tevens kan je gebruik maken van de Netto Pensioen Bonus Regeling.
  • Op 5 feestdagen een extra vergoeding van €60,00 per feestdag
  • Volledige reiskostenvergoeding op basis van openbaar vervoer
  • Samen plannen wij je persoonlijke ontwikkeling en maken daar budget voor vrij.
  • Internationaal georiënteerde werkomgeving;
  • Combinatie tussen thuiswerken maar ook een toffe werkplek in het splinternieuw kantoor in Rotterdam centrum.

De opdrachtgever

Onze opdrachtgever is een internationaal expert op het gebied van logistiek, certificeringen en risk management. Zij zijn actief op verschillende markten zoals food, biobrandstoffen, olie en gas. De vestiging waar jij gaat werken zit in hartje Rotterdam. Het bedrijf is een echt familiebedrijf en is wereldwijd actief met meer dan 5.000 werknemers. Je rapporteert aan de Finance Manager EMEA.

Jouw verantwoordelijkheden

  • Volledige administratie en periodeafsluitingen voor 1 of meerder entiteiten, incl.:
  • Analyse en specificatie van de balansposities;
  • Voorbereiden, planning en coördineren van het (jaarlijkse) budgetproces;
  • Analyse van de resultaten t.o.v. het budget en de voorgaande periode in nauwe samenwerking met business control;
  • Opstellen van liquiditeitsprognoses en issues tijdig identificeren;
  • Analyse van de omzet, onderhanden werk (projectadministratie), kostprijs en marges in overleg en samenspraak met business control;
  • Zelfstandig financiële managementrapportage voorbereiden en het bespreken hiervan met het management en de business controller;
  • Zorgdragen voor de volledige, juiste en tijdige verwerking van alle transacties in de administratie;
  • Verstekken van informatie en beantwoorden van vragen vanuit de organisatie;
  • Controleren en adviseren van de ondersteunende accounting medewerkers;
  • Intercompany-afstemming met groepsentiteiten wereldwijd;
  • Intern expert voor het financiële pakket en eerste aanspreekpunt voor ERP-gerelateerde vraagstukken van collega’s;
  • Op eigen initiatief of op verzoek verbeteringen verantwoordelijk zijn of deelnemen aan verbeteringsinitiatieven;
  • Een bijdrage leveren aan de (vaktechnische) kennis van de afdeling en het actueel houden hiervan.

Gewenst profiel

  • Een financieel-administratieve opleiding op minimaal HBO niveau;
  • Minimaal 3 jaar ervaring als financial controller;
  • Goede analytische vaardigheden;
  • Stevige gesprekspartner voor Business Control, stevig in de schoenen staan;
  • Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal en een goede beheersing van de Engelse taal in woord en geschrift;
  • Ervaren gebruiker van Excel;
  • Ervaring met het werken met ERP systemen (Dynamics AX of 365 is een pré) en affiniteit met projectadministraties.

Interesse?

Heb jij nog vragen over de functie? Dan kan je ook altijd contact opnemen met Charlotte Langenberg via 010-4143366 of stuur een berichtje naar info@benbselect.nl.

    Wij nemen contact met je op.

    Voeg hieronder je CV toe.